Seznam her:-01-Under-Clock-Count UP-HighScore-Random Shot-51dělitelný pěti-Bingo-Nejlepších 10-9 životů-Tenis- Golf - Cricket(scored & No scored) - Scram - Over - Over Leader - Shanghai I - Shanghai II - Halve IT! - Follow theLeader - Billiard - Baseball - Free |
Hra ŠIPKY (Darts): |
Některá základní
pravidla hry
1.
Terč elektronických
šipek musí viset na stěně v exaktně svislé poloze. Střed
terče by měl být ve výšce 172,72 cm od podlahy, minimální odstup
od terče (startovní čára) by měla být ve vzdálenosti 236,86
cm.
2.
V jednom kole se
hází min. 3 šipky. Žádná šipka, která se odrazila nebo kterou jste nezasáhli
bodové segmenty na terči nemůže být házena ještě jednou.
3.
Všichni hráči
přijdou postupně na řadu. Aby se určilo pořadí hází
se do terče co nejblíž ke středu. Ten, kdo zasáhne vnitřní středový
kruh nebo je mu nejblíže, hraje první, další, kdo měl nejbližší zásah
od středu terče je na řadě jako druhý atd.
4.
El. terč má
standardní rozdělení do 20 segmentů, dále je vybaven jedním vnitřním
středovým kruhem. Při zásahu do jednoduchého pole je počet bodů
stejný jako číslo segmentu. Při zásahu do double, resp. trojitého
kruhu se započítává dvojnásobek, resp. trojnásobek čísla
segmentu; zásah do vnějšího středového kruhu se hodnotí 25 a zásah
do vnitřního středového kruhu 50 body.
Hry 01
1.
V celém světě
patří hry 01 k nejznámějším a k nejoblíbenějším,
proto se hrají při ligových zápasech a turnajích.
2.
Mimo hry 301 umožňuje
tento el. terč celou „sérii 01“: 301, 501, 601, 701, 801, 901 a 1001
(=A01).
3.
Všichni hráči
začínají se stejným počtem bodů - 301… 901. Cílem této hry
je v každém kole snížit co možná nejrychleji tento počet bodů
tak, aby byl dosažen přesný počet bodů 0. Tím hra končí,
resp. je určen vítěz.
4.
Když hráč hodí
v posledním kole více bodů, než je počet nutný k dosažení
0, jde o tzv. „BUST“ kolo. Počet bodů se vrátí
do stavu z předchozího kola bez ohledu na to, kolik bylo
hozeno šipek. Zároveň se na disppleji
TEMPORARY SCORE objeví „buSt“ symbol a zazní „buSt - tón“.
5.
Existují 4 možnosti
nastavení na DOUBLE IN / OUT pro každou hru 01. Pročtěte si prosím
popis nastavení těchto variant v předchozím textu.
a)
DOUBLE IN: Každý hráč
musí zasáhnout buď Double nebo vnitřní střed terče (50
bodů), aby mohl začít hru. Pak se body započítávají obvyklým
způsobem.
b)
OPEN IN: Hra začíná
zásahem do kteréhokoli z bodovaných segmentů.
c)
DOUBLE OUT: Hráč
musí zasáhnout přesně ten segment v Double kruhu, kterým dosáhne
počtu bodů 0, aby mohl hru ukončit. Přesáhne-li počet
bodů tuto hodnotu třeba o jediný bod, spustí se BUST kolo, což
znamená, že hráč může ukončit hru nejdříve v následujícím
kole.
d)
OPEN OUT: Každý zásah,
kterým hráč dosáhne počtu bodů 0 umožní ukončení hry.
U her 01 mohou ostatní hráči pokračovat ve hře, i
když je o vítězi již rozhodnuto.
UNDER (2-16 hráčů)
1.
viz. over 2a)
b)
vaše skóre se stane
novým vedoucím skórem a neztratíte život je-li vaše skóre po prvním kole
nižší nebo stejné než skóre předešlého vůdce.
c)
každý začíná
se sedmi životy a poslední „žijící“
hráč vyhrává
d)
každá chybějící
šipka se počítá jako (nejvyšší skóre) top skóre 60 bodů.
2.
Terč má dvě
verze této hry
Verze BOTTOM má
tradiční pravidla, ale verze LEADER byla vytvořena firmou ECHOWEL
(viz. over 3).
UNDER (LDR. LEADER verze)
1.-2. viz over
(Ldr LEADER verze)
3.
Je-li přesaženo
vůdcovo skóre, třeba i pouze 1 či 2 šipkami kolo se ukončí.
4.
Každá chybná šipka
se počítá jako 60 bodů a bude hráči připsána automaticky
po zmáčknutí tlačítka „PLAYER CHANGE“, takže hráč nemůže
trefit šipku na zem či se strefit do „catch ring“, aby získal nižší
skóre. 60 bodů se také počítá, když vymažete šipkové skóre.
5.
viz. over (Ldr LEADER
OPTION bod 3)
UNDER (bot. BOTTOM (spodní
verze))
V této
verzi vůdce ztratí život, když skóruje v kole, které je vyšší
než vůdcovo skóre, (je to skórováno jím samým) a vůdcovo skóre
zůstává na „bottom“ - spodní hodnotě. Může být změněno
pouze na nižší skóre.
AROUND THE CLOCK / HRA OBĚH
HODIN DOKOLA
1.
Tato hra je vhodná
jak pro začátečníky, tak pro zkušené hráče.
2.
Cílem této hry je
zasáhnout jedenkrát každé číslo
od 1 do 20 v tomto pořadí a potom střed terče. Každý hráč
začíná u čísla 1 a pokud toto číslo zasáhl, může se
snažit zasáhnout další číslo. Hru vyhrává ten, kdo se jako první
trefil do všech 20 čísel a zasáhl i střed terče.
3.
Pro tuto hru existují
3 varianty:
a)
„----„ AROUND THE
CLOCK: všechny zásahy do double a trojitého kruhu se počítají jako
jednoduché
b)
„- 2 -„ DOUBLE
AROUND THE CLOCK: Tato varianta je obtížnější, ale vhodná pro trénink
pro DOUBLE IN / DOUBEL OUT her 01. Započítávají se pouze ty zásahy,
které zasáhnou kruh double. Všichni hráči musí zasáhnout každé
číslo ve správném pořadí, počínaje u 1 v double
kruhu (D1) až po dvacítku (D20), naposled musí zasáhnout střed kruhu.
c)
„- 3 -„ TRIPLE
AROUND THE CLOCK: Každý hráč musí ve správném pořadí zasáhnout
vždy 1xkaždé číslo v trojitém kruhu. Začíná se u čísla
1 v kruhu, kde se zásah u jiných her násobí třemi (T1) až po
trojitou dvacítku (T20), aby hra mohla být ukončena, musí hráč
nakonec zasáhnout střed terče.
4.
Displej hráče 1
až 4 ukazuje hráči, který je na řadě, které číslo musí
zasáhnout. Toto číslo se vždy zvyšuje o 1 jakmile hráč předchozí
číslo zasáhne. Symbol „E“ označuje poslední zásah do středu
terče.
5.
U této hry také
platí, že ostatní hráči mohou pokračovat ve hře, přestože
vítěz je již určen.
1.
Tato hra je také pro
začátečníky a každý se jí lehce rychle naučí.
2.
Cílem této hry je
dosáhnout jako první předem dohodnutého počtu bodů nebo jeje překročit.
Dohodnutý počet může být 100, 200, … až 900 bodů po krocích,
tj. po 100 bodech - viz. kap. „Varianty hry“.
3.
Všichni hráči
začínají s počtem bodů 0 a každým zásahem sbírají
body. První hráč, který dosáhl nebo překročil stanovený počet
bodů, vyhrává.
4.
Elektronický terč
umožňuje i ostatním hráčům dohrát hru, ačkoli je již o
vítězi rozhodnuto.
HIGH SCORE - HRA O NEJVYŠŠÍ
POČET BODŮ
1.
Tato hra je vytvořena
pro začátečníky, každý se jí lehce naučí hrát. Cílem je
dosáhnout v jednom kole co nejvyššího počtu bodů a tím vyhrát.
2.
Nejprve je třeba
stanovit počet kol. Každý hráč začíná s počtem bodů
0 a jeho dosavadní body se v každém kole přičítají. Na el.
terči se objeví symbol „F1“ na displeji vítěze posledního
dohodnutého kola a to v okamžiku, kdy poslední hráč odhází své
šipky. Pak zazní melodie pro vítěze.
3.
Při této hře
máte možnost volby mezi 6 až 15 koly.
4.
El. terč nemůže
přesně stanovit konec hry, pokud se poslední hráč netrefí všemi
třemi šipkami. V této situaci stiskněte tlačítko „PLAYER
CHANGE“ a objeví se konečný výsledek.
5.
Hráč, který
dosáhne jako první počtu bodů 1000 vyhrává, aniž by byla dohrána
všechna kola.
RANDOM SHOT / HRA S GENERÁTOREM
NÁHODNÝCH ČÍSEL
1.
Tato hra je nejvhodnější
na procvičení přesnosti zásahů.
2.
Elektronický terč
automaticky stanoví číslo, na které se má mířit. Když hráč
uvedené číslo zasáhne, počítají se body následujícím způsobem:
a)
Singly:
1 bod
b)
Doubly:
2 body
c)
Trebly:
3 body
d)
Vnější středový kruh
3 body
e)
Vnitřní středový kruh
5 bodů
3.
Jakmile zasáhnete číslo, uvedené na displeji, objeví se nové
číslo, stejně jako na začátku dalšího kola. V případě,
že nezasáhnete dané číslo, nezapočítají se vám žádné body a
zůstáváte tak dlouho stát, dokud se vám nepodaří dané číslo
zasáhnout.
4.
Počet kol musí být
stanoven před začátkem hry, stejně jako u HIGH SCORE. Na
displeji vítěze se automaticky objeví „F1“ a zazní melodie pro vítěze.
Vítězem se stává hráč, který dosáhl nejvyššího počtu bodů
potom, co bylo ukončeno poslední kolo.
5.
Stanovení počtu kol - počet kol může být stanovený v rozmezí
6-15 kol.
6.
Čísla stanovená generátorem náhodných čísel se objeví vždy
na displeji TEMPORARY SCORE. Dva blikající křížky na dvou stranách
čísla (-##-) informují hráče, které číslo musí zasáhnout,
aby získal body. Znak „-bE-„ značuje střed terče.
51 dělitelný 5
1.
Cílem této hry je snižovat v každém kole skóre od nastaveného
31, 41, 51, … 91.
2.
Skóre v každém kole musí být dělitelné 5-ti.
3.
Jestliže skóre není dělitelné 5-ti, nezapočítává se. Od
současného skóre se odečítá výsledek podělení pěti.
4.
Hráč, který dosáhl přesně 0, vyhrává hru.
BINGO (6-15 kol) pro 1-16 hráčů
1.
Hra Bingo spojuje přesnost hodu, štěstí a také trochu náhodu.
2.
Nejdřív se hráč musí pokusit zasáhnout jedno z příkladných
čísel 1, 2, 3, 4 nebo 5, aby hru otevřel. K tomu musí jedno, dvě
nebo tři z těchto čísel trefit.
3.
Automat dává automaticky výhodu jednomu z těch čísel
poté, co hráč jedno z nich zasáhl. Hráč dostane 1, 2 nebo 3
body, když zvýhodněné číslo je stejné jako to, které zasáhl.
Hra končí pro toho hráče, jehož šipky minou.
4.
Hráč může (když zasažená a automaticky vybraná čísla
se shodují), výsledek vsadit na hru, zatímco pokračuje v házení
na vybraná čísla. Jestliže zasáhne vybrané číslo, zdvojnásobuje
se jeho výsledek, případně rozpůlí, když mine. Nejvyšší výsledek
za kolo je 10, minimum 0. Výsledek se nemění, když se hráč
rozhodne nevsadit na výsledek na hru a vymění se za dalšího hráče.
5.
Ten hráč s nejvyšším počtem bodů po posledním
kole vyhrává.
NEJLEPŠÍCH 10 (---, -2-, -3-, -E-) pro 1 - 16 hráčů
1.
Cíl této hry je sledovat s deseti
nejlepšími hody čísla, která jsou určena přístrojem.
2.
Vybereme nejdřív z možností ---, -2-, -3- nebo -E-. Symboly
představují jednoduchý, dvojitý nebo trojitý zásah vybraných čísel,
která musí být hráčem během
kola zasažena. Hod na střed můžeme cvičit zvolením možnosti
-E-.
3.
Automat vybere na začátku hry náhodně jedno číslo. Všichni
hráči musí potom v řadě za sebou deseti šipkami na vybraný
segment střílet.
4.
Za každý zásah na cílový segment dostane jeden bod. Za každou
hozenou šipku zhasne jedno z deseti políček.
5.
Poté, co všichni hráči odhází svých deset šipek, zvítězí
hráč s největším počtem bodů.
9 ŽIVOTŮ (3 až 9 životů) pro 2 - 16 hráčů
1.
Platná čísla jsou po řadě 1 až 20 a střed.
2.
Každý hráč začíná s danými 3, 4 až 9-ti životy.
3.
Hráč hází po řadě v prvním kole na číslo 1,
ve druhém kole na číslo 2 atd. až do bullu v 21. kole, poté zase na 1.
4.
Všichni hráči by měli cílové číslo hodit jedním
hodem. Hráč ztratí jeden život, když všechny tři šipky jsou mimo
dané číslo.
5.
Poslední hráč, který má ještě život, vyhrává.
TENIS
1,3,5 setů pro 2 hráče
1.
Tato hra má podobná pravidla jako tenis. Podle správných tenisových
pravidel hrají ženy 3 sety, muži 5 setů. Aby se zkráti čas, lze
zvolit 2, 3, 4 nebo 5 her, stejně jako 1, 3 nebo 5 setů.
2.
Tato hra je určena pouze pro 2 hráče. Pravidla hry jsou následující:
a)
hráč podává (ukazuje se Ser1, Ser2 první nebo druhé podání),
druhý hráč mu míček vrací.
b)
Cílem pro podání je trefit jednou ze tří šipek číslo
15-20 nebo střed, jink ztrácí míček.
c)
Protihráč musí během tří hodů zasáhnout stejná
čísla jako ten, kdo podával, jinak podávající podává dál. Příkladné
číslo se mění pro protivníka automaticky na nejbližší vyšší
poté, co protihráč úspěšně odpálil.
d)
Když např. Ser1 trefí 20 a protihráč úspěšně odpálí,
pokud trefí také 20. Cílové číslo potom přeskočí pro 1. hráče
na nejbližší vyšší - střed, potom 1 atd., dokud se jeden z hráčů
nezvládne trefit do cílového čísla. Druhý hráč získá bod. Poté
se podává znova a hra pokračuje.
3.
Hráč musí získat 4 body, aby vyhrál jednu hru a šest her, aby
vyhrál set.
4.
Rovnost bodů (Deuce): je-li během hry stav 3:3, musí mít
jeden z hráčů rozdíl 2 body a vyhrál hru.
5.
Tie-Break: Pokud je stav her 6:6. Set vyhrává ten hráč, který
vyhraje sedmou hru. Rozdíl mezi hrami musí být ale o 2. V Tie-breaku se
oba hráči střídají v podání po dvou míčích.
6.
Ukazatelé:
a)
Bod:
Pravá část digitálního světelného ukazatele CUMULATIVE SCORE
ukazuje čísla, která musí být zasažena, aby se získal bod. Jeden bod
se rozsvítí na panelu políček, pokud ho hráč získal. Tento
ukazatel bodů zhasne, jestliže hráč hru vyhraje.
b)
Hra:
Střední díl digitálního displeje CUMULATIVE SCORE ukazuje počet
vyhraných her. Počet her se automaticky nuluje, když jeden hráč
vyhraje set.
c)
Set:
Levý díl CUMULATIVE SCORE ukazuje počet vyhraných setů.
GOLF (9-18 jamek) pro 1-6 hráčů
1.
Tato hra je obměnou skutečného golfu, proto je vhodná pro
golfaře.
2.
Cílem golfu je získat s co nejnižším počtem úderů
pro každou jamku tři políčka.
3.
Každý hráč musí zkusit zasáhnout daná čísla triplem,
doublem nebo jednoduchým zásahem, získat tři políčka a poté, co všichni
hráči dosáhli tři políčka, přejít k dalšímu
číslu.
4.
Cílová čísla jsou popořadě 1 pro jamku 1 až 18 pro
jamku 18. Každý hod se počítá jako jeden úder, bez ohledu na zásah.
5.
Vyhrává hráč s nejméně údery.
SCORE CRICKET / CRICKET, VE KTERÉM SE ZAPOČÍTAVAJÍ BODY
1.
Cílem všech hráčů nebo týmů je u SCORE CRICKETU
„uzavření“ každého čísla od 15 do 20 včetně středu
terče (= „CLOSE“). Ten hráč nebo tým, který jako první „uzavře“
všechna čísla a střed terče a má stejný nebo vyšší počet
bodů se stává vítězem.
2.
Hráč nebo tým „uzavírá“ číslo nebo střed terče
tím způsobem, že buď zasáhne jeden jednoduchý, jeden dvojitý a
jeden trojitý segment (1x single, 1x double, 1x treble); nebo tři
jednoduché segmenty (3x single). Zásah do vnějšího středového
kruhu se počítá jako jednoduchý, do vnitřního středového
kruhu se počítá jako dvojnásobek.
3.
První hráč, který dosáhne „uzavření“ jednoho čísla
toto číslo „vlastní“ a může sbírat body zásahy do tohoto
čísla tak dlouho, dokud se spoluhráči nepodaří toto číslo
také „uzavřít“.
4.
Např. hráč č.1 zasáhne doublem a treblem číslici
20 a potom jednoduchý segment čísla 5. Číslo 5 není pro hru
Cricket relevantní, ale zásahy do pětky mohou dát celkový počet
20. Tři z toho „uzavřou“ číslo 20 a zbývající platí
jako 40 bodů, protože spoluhráč dosud žádnou dvacítku nezasáhl.
5.
Pořadí zásahů je libovolné.
6.
Hráč musí v průběhu hry rozhodnout, jestli má
nejprve „uzavřít“ některé číslo, nebo jestli chce raději
sbírat body. Hra se tímto stává fascinující hrou kočky s myší
plnou útoků a obrany, protože každý hráč se musí pokusit „uzavřít“
podstatná čísla, ale zároveň sbíral body, což vyžaduje odpovídající
strategii.
NO SCORE CRICKET / CRICKET BEZ POČÍTÁNÍ BODŮ
1.
Cricket bez počítání bodů je jednodušší¨, než předchozí.
Jde zde hlavně o co nejrychlejší „uzavření“ všech Cricketových
čísel od 15 do 20 a zásah do středu terče. První, komu se podaří
uzavřít všechna čísla je vítězem. Porovnání bodů není
v tomto případě nutné.
2.
Tato hra je hrou samou pro sebe.
3.
Jak je vyobrazeno dole, údaje se od bodovaného Cricketu poněkud
odlišují.
SCRAM (21 terčů - cílů)
1.
Scram je zajímavá a vysoce kompetitivní hra, která se hraje ve dvou,
třech nebo čtyřech oddělených kolech.
2.
Hra používá všechna čísla od 1 do 20 a střed. Každý hráč
používá 21 bodů na displej LED array označení 21 čísel ve hře.
Každá značka značí jedno číslo, jak je ukázáno.
3.
Hráč se chová jako bodující a ostatní jako stopeři během
odděleného kola. Okénko „temporalis score“ (dočasného stavu)
ukazuje PL - 1, 2, 3, nebo 4, aby zaznamenalo, že hráč 1, 2, 3, nebo 4 je
„bodující“ a ti ostatní jsou „stopeři“, podle zobrazení S1 p1,
2, 3 nebo 4. Hráči by měli změnit pořadí házení.
4.
Úkol pro bodujícího je skórovat tolik bodů, kolik je možné
trefením kteréhokoliv čísla. Úkol stopera je trefit každé číslo
1-20 a střed jednou v jakémkoliv pořadí.
5.
Když je číslo trefeno kterýmkoliv stoperem, číslo je vymazáno
a zaznamenáno vypnutím čísla na LED značce a bodující již dále
nemůže bodovat na tomto čísle.
6.
Skórové kolo je u konce, když jsou vymazána všechna čísla a
poslední stav bodujícího a symbol „OUT“ se objeví na hráčově
okénku a zazní hudba zaznamenávající „OUT“.
7.
Stiskněte tlačítko „PLAYER change“ pro další kolo.
8.
Hra pokračuje až do té doby, kdy je poslední skórovací kolo u
konce. Terč porovná konečné skóre všech hráčů a zapíše
F1-F4 shodně s jejich stavy, aby zaznemenal, který z nich má
nejvyšší skóre.
OVER (pro 2-4 hráče)
1.
Tato hra je upravená od hry high score. HIGH SCORE porovnává nejvyšší
skóre pouze při konci posledního kola, ale tato hra skóre porovnává po
každém kole, takže se stává více zajímavou.
2.
Základní pravidla:
a)
Předmětem hry je, aby hráči střídavě stříleli
na tři - šipkové skóre, které se rovná nebo je vyšší než „vůdcovo
skóre“.
b)
Vaše skóre se stane novým „vůdcovým skórem“ a neztrácíte
život, když je vaše skóre z jednoho kola stejné nebo vyšší než skóre
předešlého vůdce. V jiném případě ztrácíte život.
c)
Každý hráč začíná se sedmi životy a poslední živý hráč
vyhrává.
3.
Tento terč má dvě možnosti hry OVER. možnost „TOP“ je
navržena s tradičními pravidly, ale možnost LEADER je vytvořena
ECHOWELLEM. Zjistíte, že hra LEADER over je zábavnější a je snadná i
pro hráče s méně zkušenostmi.
OVER (Ldr: LEADER možnost (volba)) - verze
1.
Display a popis
a)
LEADERS SCORE - vůdcovo skóre se objeví na okénku „temporare
score“ (dočasný stav. Když se objeví stav nového vůdce, na 2
sekundy se rozsvítí stav předešlého a nynějšího vůdce.
b)
Je zde 7 bodů znamenajících životy každého hráče, označených
na začátku na okénku LED array. Když hráč ztrácí život na 2
sekundy bude blikat znak (bod) a za chvíli zmizí.
c)
Vůdcův symbol „-H-„ se objeví na okénku CUMMULATIVE SCORE,
aby zaznamenalo nynějšího vůdce.
d)
Kumulativní skóre nynějšího hráče ukáže kumulativní skóre
nynějšího kola a blikající tečky znamenají zbývající čísla.
2.
Jestliže zde není žádný protivník¨, který by se stal novým vůdcem
po kole, terč ukáže skóre nového vůdce, když předešlý vůdce
střílí 3 šipky, i když je nové skóre nižší než staré předešlého
vůdce a vůdce neztratí žádný život.
3.
Když panel ukazuje symbol „OUT“ a hraje hudba „OUT MELODY“,
znamená to, že hráč ztratil všechny životy a je venku ze hry.
1.
Tato hra hraje čísla 1 - 7 v souslednosti.
2.
Hráči se střídají v házení na jedno v 1. kole, dvě
v 2. kole až do sedmi v 7. kole.
3.
Pouze šipky, které trefí to správné číslo, se počítají
do stavu, doble a triple se také počítají. 3 šipky každého hráče
trefují stejné číslo ve stejném kole.
4.
Hráč s nejvyšším skóre vyhrává hru poté, co poslední
hráč hodí třetí šipku v sedmém kole a zazní vítězná
melodie.
5.
Terč automaticky nemůže srovnat hráčovi skóre, jestliže
poslední hráč chybil jednou ze šipek v konečném kole. Takže
zmáčkněte tlačítko „PLAYER CHANGE“ k dokončení
hry a k porovnání výsledků.
1.
Hra je ve stejném formátu jako SHANGHAI I., kromě toho, že hráč
může vyhrát okamžitě v kterémkoliv kole trefením singlu,
doublu a triplu, v kterémkoli pořadí během hry.
HALVE IT - ROZPUL TO (12 kol)
1.
Hra se hraje stejným formátem jako RANDOM (náhoda). Rozpul to, kromě
toho, že terč stanovuje daná čísla 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19,
20 a pro každé kolo v souslednosti 12ti kol.
2.
Okénko dočasného skóre ukáže symbol ve čtvrtém kole, hráči
trefí jakýkoliv double (D1-D20 nebo střed), aby skórovali. Jakýkoliv
double musí být trefen alespoň jednou ze 3 šipek v kole nebo bude
skóre hráče rozděleno na polovinu.
3.
Okénko dočasného skóre ukáže symbol „to“ v 8. kole, což
znamená, že hráči mohou trefit jakýkoliv triple (T-T20).
4.
Hráči musí trefit buď vnější či vnitřní střed
během posledního kola, kdy terč ukáže „be“, jinak je jejich skóre
rozděleno na polovinu.
FOLLOW THE LEADER (následujte vůdce)
Tato hra je také velmi soutěživá. Porovnává správné body
hráčů. Pravidla hry:
1.
Předmětem hry je strefit se do „Cílového čísla“,
které je stanoveno vůdcem.
2.
Hráč by měl toto číslo strefit alespoň jednou ze tří
šipek v jednom kole, jinak ztratí jeden život.
3.
Stanete se novým vůdcem, bez ztráty jediného života, když trefíte
cílové číslo a musíte stanovit nové cílové číslo trefením se
na bodovém poli.
4.
Single, double a triple jsou rozdílná čísla např. cílové
číslo je 2 – 18, hráč se může stát vůdcem v tom případě,
že trefí double číslo 18.
5.
Když se hráč trefí do cílového čísla třetí šipkou
v kole, potom cílové číslo zůstává a nemění se, vůdce
znovu nehází, aby stanovil nové cílové číslo.
6.
Jestliže se hráč trefí na cílové číslo první nebou
druhou šipkou v kole a chybí všechny zbývající šipky svého nynějšího
kola, terč nastaví automaticky jednoduché cílové číslo 1 –3
po zmáčknutí tlačítka PLAYER CHANGE. Tento design zabrání vůdci
úmyslně hodit šipku na zem, aby získal nové cílové číslo, jako
bylo to předešlé – tedy složité a vysoké.
7.
Každý hráč začíná se 7 životy a vyhrává poslední „žijící“
hráč.
8.
Hra má 2 verze: verze „CONTINUE“ je podle tradičních pravidel
a verze „LEADER“ je modifikována firmou Echowell a je více přístupná
hráčům s menšími zkušenostmi.
FOLLOW THE LEADER (ldr.
verze vůdce)
1.
Stanovení vůdce
a začátek hry.
a)
Každý hráč začíná
se 7 životy označenými na okénku LED array.
b)
Terč nastaví náhodné
číslo jako cílové číslo.
c)
Každý hráč
postupně hází na toto číslo a ten, kdo se strefí jako první, stává
se vůdcem.
d)
Jestliže hráč
číslo netrefí, neztrácí žádný život, dokavaď není ustanoven
řádný vůdce
e)
Symbol „LEA“ svítí
v okénku „CUMMUL SCORE“ k označení nynějšího vůdce.
f)
Okénko „TEMPORARY
SCORE“ dočasný stav ukáže symbol „----„, což znamená, že čeká,
až vůdce stanoví nové cílové číslo.
g)
Nové cílové číslo
se objeví na „TEMPORARY SCORE“ jakmile vůdce strefí novou šipku
znovu do bodového pole a zazní hudba, aby hráči připoměla, že
má zmáčknout tlačítko „PLAYER CHANGE“, aby začala hra.
2.
Jestliže se hráč
nestrefí do cílového čísla během kola , ztratí jeden život označený
vypnutím se jednoho „LED“ bodu (značky). Další hráč pokračuje
v tom samém atd..
3.
Jestliže cíl.
číslo nestrefí žádný z hráčů během kola, okénko
„TEMPORARY SCORE“ ukáže symbol „---„ a čeká na vůdce, aby
stanovil nové cílové číslo trefením šipky na SCORE AREA a bodovou
oblast. Vůdce tímto stanovením nového cílového čísla neztrácí
žádný život.
4.
Okénko TEMPORARY
SCORE také ukáže 1 – 3 cílové číslo, automaticky po zmáčknutí
tlačítka PLAYER CHANGE, když hráč strefí cílové číslo a
stane se vůdcem, ale chybí všechny zbývající šipky během svého
kola.
5.
Jestliže hráč
je venku „OUT“ ze hry, protože ztratil všechny životy, na hráčově
okénku se objeví symbol „OUT“ a „O“ a zazní hudba „don-don don
don-don don-don“, která značí, že hráč končí.
6.
Vítěz je ten,
kdo má nějaké životy a zní vítězná melodie.
FOLLOW THE LEADER (Con:
pokračování verze)
1.
Hra se hraje stejnou
formou jako předchozí hra, kromě toho, že vůdce musí také
strefit cílové číslo, jestliže ho ostatní hráči po kole nestrefí,
jinak vůdce také ztratí život. Hra vždy „pokračuje“ házením
na stejné cílové číslo do té doby, kdy jeden hráč toto číslo
strefí a poté může být cílové číslo změněno.
2.
Některé rozdílné
úkazy:
a)
Symbol vůdce
„LEA“ je ukázán přechodně, když se hráč strefí pouze na
cílové číslo a zmizí po zmáčknutí tlačítka „PLAYER
CHANGE“ ke změnění na kolo dalšího hráče.
b)
Symbol „---„ se
objeví na okénku „TEMPORARY SCORE“ pouze když hráč strefí cílové
číslo. Symbol „---„ se neobjeví znovu po jednom kole, jestliže žádný
z hráčů nestrefí cílové číslo. Vůdce také musí
strefit cíl. číslo, jinak ztrácí život.
BILLIARD 9 koulí pro 2-16 hráčů
1.
Tato hra je obměna
skutečné hry a byla vyvinuta speciálně firmou ECHOWELL. Úkolem hráčů
je zasáhnout tolik koulí číslo 9, kolik to jde, aby se daný výsledek
započítal.
2.
Všichni hráči
házejí střídavě na čísla 1 – 9. Po každém zásahu daného
čísla se přejde na číslo následující. Čísla 1 až 8 se
počítají za 0 bodů. Pouze za zásah čísla 9 se počítá
jeden bod. Pak začíná hra znova na číslo 1.
3.
Hra není omezena třemi
hody v kole. Ten hráč, který je toho času na řadě, může
pokračovat neomezenými hody. dokud se mu daří zasáhnout daná
čísla.
4.
Kolo hráče je
skončeno za následujících okolností:
a)
Hráč hodí všechny
šipky v kole mimo.
b)
Hráč nezvládne
během kola zasáhnout následující číslo.
5.
Další hráč hází
na následující čísla. Ten hráč, který dosáhne předem
stanovený počet bodů, vyhrává hru.
BASEBALL (3 až 9 kol), pro 2 až
16 hráčů, hraje se ve 2 družstvech
1.
Tato hra je vyrobena
firmou Echowell a odlišuje se od ostatních verzí.
2.
Je navržena pro 2 až
16 hráčů, kteří se rozdělí do dvou družstev.
Pravidla hry:
a)
Každé družstvo určuje
jednoho nadhazovače, který hází míč pro pálkaře druhého týmu.
Nadhazovač musí házet na čísla 15 až 20 nebo střed.
b)
Ostatní hráči
jsou pálkaři 1. týmu, je zobrazováno t1-1, t1-2, …, t1-8, tým 2 t2-1,
…, t2-8.
c)
Nadhazovač trefí
cílové číslo a pálkař musí toto číslo trerfit také, aby
odpálil.
d)
Družstvo získá
jeden bod, když hráč odpálil čtyřikrát. (Home run)
e)
Pokud pálkař všemi
třemi šipkami mine, bude odpálen.
f)
Pálkař vypadne,
když udělá tři chybné hody. Po třech hráčích se mění
role.
g)
Zbývající hráči
získají 0 bodů, když vypadnou tři hráči z jejich družstva.
h)
Vyhrává družstvo s nejvyšším
počtem bodů.
1.
Všeobecně, každý
hráč hází tři šipky v jednom kole. Ale tato hra je upravena
pro začátečníky a pro ty, kteří chtějí trénovat. Tato
hra umožňuje hráčům, aby házeli 10, 20 nebo 30 šipek v kole
a aby získali co nejvyšší skóre.
2.
Ve hře jsou všechny
čísla – střed, doubly i triply.
3.
V první řadě
si nastavte 10dt, 20 dt nebo 30 dt (šipek). Každý hráč začíná
hru s nula body a přidává si ke stavu s každou hozenou šipkou.
A v jednu dobu musí hráči hodin všechny nastavené šipky a v daném
kole potom změnit na dalšího hráče.
4.
Terč ukáže
„F1 – 2, 3 nebo F4 symboly na okénku každého hráče, aby porovnal výsledky
poté, co poslední hráč hodí všechny nastavené šipky a zazní vítězná
melodie. F1 zančí, že ten hráč má nejvyšší skóre.
5.
Hráč vyhrává
předtím, než opožděný hráč dokončí jejich kolo, jestliže
jeho totální skóre přesahuje 1000 bodů.
Za přepsání do elektronické podoby děkujeme Davidovi Svobodovi